Niedawno mieliśmy okazję uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu – Meet Up: Edycja Gothic, na które zostaliśmy zaproszeni przez redakcję CD-Action. Całość odbyła się 01.02.2025 w Warszawie w Klubie H.4.0.S na ulicy Marszałkowskiej 64. Mieliśmy przyjemność przedstawić krótką prezentację o naszym projekcie - Historii Neka. To wyjątkowe wydarzenie zgromadziło licznych fanów serii Gothic oraz twórców modyfikacji, tworząc niepowtarzalną atmosferę pełną pasji i zaangażowania.

Zaczniemy od skrótu naszej prezentacji. Poza informacjami, które poruszyliśmy już przy okazji naszego ostatniego filmu z postępem prac - powiedzieliśmy o systemie plotek, który planujemy wprowadzić do gry. Będzie on polegał na tym, że gracz będzie mógł podsłuchiwać różnych rozmów innych postaci, które do tej pory były znane jako smalltalk. Chyba każdy z was kojarzy teksty typu Mój mąż uważa inaczej, albo Kto opowiada takie rzeczy. Oczywiście u nas podobnych nie zabraknie, ale będzie możliwość spotkać niektóre postacie, które w zależności od tego co aktualnie dzieje się w grze, będą komentować wydarzenia fabularne i nie tylko. Poza tym gracz będzie mógł na podstawie takich rozmów usłyszeć coś co naprowadzi go na rozwiązanie danego zadania, sytuacji lub zapoczątkuje jakiś inny random event. Brzmi nieźle, co? A to dopiero początek prezentacji. Wspominaliśmy również o tym, że Nek będzie zaangażowany w codziennie życie Starego Obozu, a co to za tym idzie? Będzie miał możliwość uczestniczenia w odbiorze dostaw. Zapowiedzieliśmy również ponad 100 zadań, 5 rozdziałów gry oraz pełny, polski dubbing. Dodatkowo przedstawiliśmy również strukturę naszego projektu, opowiedzieliśmy z jakich narzędzi korzystamy i pokazaliśmy screeny z naszej mapy. Cieszy nas pozytywny odbiór naszej prezentacji i liczne pytania od uczestników. Jeśli jesteście ciekawi całości to zapraszamy was na film z naszej prezentacji.

Poza naszym projektem było wiele innych, ciekawych atrakcji. Była możliwość zagrania w demo Złotych Wrót 2: Serce Bogini. Golden Gate Team zaprezentował postępy w pracach nad modyfikacją. Akcja gry toczy się kilka lat po wydarzeniach z pierwszej części, a gracze wcielają się w postać młodego myśliwego o imieniu Morris. Rozgrywka odbywa się na wyspie Samoa, będącej częścią Królestwa Elei, która kryje w sobie wiele tajemnic związanych z dawnymi kultystami bogini Hatiret. Modyfikacja oferuje nową krainę do eksploracji, rozbudowaną fabułę z wieloma wyborami wpływającymi na historię, ponad 70 nieliniowych zadań oraz pełny polski dubbing. Jeśli jesteście ciekawi to została opublikowana na ich kanale prezentacja głosów postaci.

Veritas Team przedstawił swój ambitny projekt Veritas RP – sieciowy serwer role-play osadzony w uniwersum Gothic. Twórcy wprowadzają do świata Gothic mechaniki znane z serwerów w uniwersum GTA, stawiając na proste rozwiązania, które mają być przystępne nawet dla osób nieznających wcześniej RP. Fabuła osadzona jest w mieście Veritas, które, będąc księstwem lennym Królestwa Myrtany, zmaga się z konsekwencjami wojny z orkami oraz kryzysem wewnętrznym.

Podczas wydarzenia pojawiła się niespodziewana ekipa, która zaskoczyła fanów Gothica. Okazało się, że od jakiegoś czasu powstaje animowany serial osadzony w świecie Bezimiennego, koncentrujący się na Jarkendarze znanym z dodatku „Noc Kruka” do Gothica 2. Historia przeniesie widzów do czasów świetności tego regionu. Fabuła „Sons of Jharkendar” skupi się na narastających napięciach społecznych w Jarkendarze, spowodowanych odkryciem plemienia zamieszkującego obszar bogaty w magiczną rudę. Akcja serialu rozgrywa się na wyspie Karynis, około 1000 lat przed wydarzeniami z pierwszej części gry, a także 13 lat po wojnie Jarkendarczyków z orkami.

Na koniec atrakcji był zaplanowany przedpremierowy pokaz filmu "Opowieść Strażnika", produkcji kanału Doktor Borginson. Film, osadzony w uniwersum Gothic, zachwycił widzów wciągającą fabułą oraz nawiązaniami do znanych postaci i wydarzeń z gry. W filmie możemy usłyszeć Jarosława Boberka oraz Mirosława Zbrojewicza w roli narratorów. Warto również wspomnieć o członkach Larp Gothic, którzy wcielają się w postacie z Górniczej Doliny. Po seansie twórcy filmu odpowiedzieli na pytania publiczności, dzieląc się kulisami powstawania tej produkcji.

Chcielibyśmy serdecznie podziękować organizatorom za zaproszenie oraz wszystkim uczestnikom za ciepłe przyjęcie. Wasze wsparcie i zainteresowanie dodają nam energii do dalszej pracy nad "Historią Neka". Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkania z Wami i możliwość dzielenia się postępami w naszych pracach. Do zobaczenia na przyszłych wydarzeniach. Pełne podsumowanie wydarzenia znajdziecie w artykule na stronie CD-Action.